Gyakran ismételt kérdések

 

Beutalót kell-e vinni a szolgáltatások igénybevételéhez?

Nem. Szolgáltatásaink igénybevételéhez mindössze időpont-előjegyzés szükséges.   

SZÉP kártyával lehet-e fizetni?


Igen. SZÉP kártya bármely zsebének egyenlegét felhasználhatja Intézetünkben 2021.04.25.-2022.09.30-ig! (Szállás, Vendéglátás, Szabadidő)

TAJ kártya szükséges-e?

Tájékoztatjuk kedves pácienseinket, hogy az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 35/A-N § előírásai szerint 2020. június 1. napjától az ORMOS Intézet köteles megküldeni az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) felé az egészségügyi ellátása során keletkezett, a törvényben felsorolt egészségügyi dokumentumokat és adatokat.
Az adatszolgáltatásra, illetve e-recept felírására csak akkor van mód, ha a páciens TAJ számát is rögzítjük a rendszerünkben. Ennek értelmében kérjük, hogy a kezelésekre hozza magával a TAJ kártyáját is.

Mit vigyünk magunkkal a vizsgálatra?

A panasszal kapcsolatos meglévő, 1 éven belüli leleteit (vizsgálatok, laboreredmények, radiológiai felvételek stb.) kérjük, legyen kedves elhozni.

Hogyan lehet fizetni?

Intézetünkben használható fizetési módok: készpénz, bankkártya, egészségpénztári kártya, ORMOS ajándékkártya, SZÉP kártya, látogatási jegy.
Fizetési lehetőségeinkről bővebben a Fizetés menüpontban  https://ormosintezet.hu/fizetes/ tájékozódhat.

Hogyan lehet időpontot foglalni, lemondani, módosítani?

A 06 1 295 5963 központi vezetékes telefonszámunkon diszpécsereink nyitvatartási időben állnak rendelkezésére.
Weboldalunkon keresztül pedig 0-24 óráig írhat nekünk:  https://ormosintezet.hu/kapcsolat/elojegyzes_visszahivas_kerese/

Néhány szolgáltatás időpontjának lefoglalásához „FOGLALÓ” megfizetése szükséges.
 
A foglaló felhasználása: a szolgáltatás igénybevétele esetén a foglaló értékével csökkentett ár fizetendő a pénztárban.
 
A foglalót visszafizetjük (készpénzben vagy átutalással):

  • ha a lefoglalózott műtétet/vizsgálatot/kezelést az orvos nem engedélyezi
  • ha a páciens az előjegyzett időpont előtt a lenti szabályok szerinti határidőig mondja le az időpontot:

      Gasztroszkópia, Kolonoszkópia  6 munkanappal előtte
      Visszérműtét                               3 munkanappal előtte
      Műtétek (urológia, szemészet)    3 munkanappal előtte
      Egyéb műtét/vizsgálat/kezelés    1 munkanappal előtte.
 
A foglaló elvész: az időben le nem mondott műtétre/vizsgálatra/kezelésre befizetett foglaló elvész. Kivétel orvosi, stb. igazolás bemutatásakor (vis maior).


Mennyi idővel előre érdemes időpontot foglalni?

Javasoljuk, hogy 1-2 héttel előre legyen kedves felvenni velünk a kapcsolatot. Illetékes kollégánk részletes tájékoztatást fog nyújtani a szabad időpontokról.

Milyen vizsgálatokhoz szükséges a védettségi kártya megléte vagy a 72 órán belüli negatív  PCR teszt?
 
Spirometriai vizsgálat
Mellkas röntgen (tüdőszűrés)
Pulmonológiai (tüdőgyógyászati) szakorvosi vizsgálat
Fogászati szolgáltatás
Fül-orr-gégészeti szolgáltatás

Kérjük, a vizsgálatra feltétlenül hozza magával az ezt igazoló dokumentumot.


 
Teljes kivizsgálásra van-e lehetőség?
 
Konkrét panasszal kapcsolatban kizárólag valamely szakorvosi vizsgálatra tudjuk előjegyezni pácienseinket. A szakorvosi vizsgálat alapján szakorvosunk javasolhat további vizsgálatokat.
 
Amennyiben több panasza is van, illetékes kollégánk segít a megfelelő vizsgálatok megtalálásában és összehangolásában.
 
Be lehet-e feküdni a  vizsgálatok és kezelések időtartamára?
 
Nem. Intézetünkben kizárólag járóbeteg-szakellátást biztosítunk pácienseinknek.
 
Hol lehet parkolni az Intézet közelében?
 
Intézetünk bejárata előtt, valamint a környező utcákban ingyenes a parkolás. Kérjük, vegye figyelembe a KRESZ előírásait, illetve a jelzőtáblákat.
 
Gyermekeket is ellátnak-e?
 
A 18 év alatti páciensek vizsgálatáról legyenek kedvesek az adott szakrendeléshez kapcsolódóan, a gyermek életkorának megadásával érdeklődni