Gyakran ismételt kérdések

 

Beutalót kell-e vinni a szolgáltatások igénybevételéhez?

Nem. Szolgáltatásaink igénybevételéhez mindössze időpont-előjegyzés szükséges.   

SZÉP-kártyával lehet-e fizetni?


Igen. SZÉP-kártya egyenlegét felhasználhatja Intézetünkben.
(OTP SZÉP-kártya, MBH SZÉP-kártya (volt MKB SZÉP-kártya), K&H SZÉP-kártya)

TAJ kártya szükséges-e?

Tájékoztatjuk kedves pácienseinket, hogy az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 35/A-N § előírásai szerint 2020. június 1. napjától az ORMOS Intézet köteles megküldeni az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) felé az egészségügyi ellátása során keletkezett, a törvényben felsorolt egészségügyi dokumentumokat és adatokat.
Az adatszolgáltatásra, illetve e-recept felírására csak akkor van mód, ha a páciens TAJ számát is rögzítjük a rendszerünkben. Ennek értelmében kérjük, hogy a kezelésekre hozza magával a TAJ kártyáját is.

Mit vigyünk magunkkal a vizsgálatra?

A panasszal kapcsolatos meglévő, 1 éven belüli leleteit (vizsgálatok, laboreredmények, radiológiai felvételek stb.) kérjük, legyen kedves elhozni.

Hogyan vehetek igénybe egy kezelést?

Tájékoztatjuk kedves pácienseinket, hogy Intézetünk belső szabályzata értelmében orvosaink új kezeléseket csak akkor kezdhetnek el, ha páciensünk 1 éven belül részt vett Intézetünkben vizsgálaton vagy orvosi kezelésen. A feltáratlan egészségügyi problémákból eredő egészségkárosodások kivédése érdekében ettől eltekinteni semmilyen körülmények között nem áll módunkban.



Hogyan lehet fizetni?

Intézetünkben használható fizetési módok: készpénz, bankkártya, egészségpénztári kártya, ORMOS ajándékkártya, SZÉP kártya, látogatási jegy.
Fizetési lehetőségeinkről bővebben a Fizetés menüpontban  https://ormosintezet.hu/fizetes/ tájékozódhat.

Hogyan lehet időpontot foglalni, lemondani, módosítani?

A 06 1 295 5963 központi vezetékes telefonszámunkon diszpécsereink nyitvatartási időben állnak rendelkezésére.
Weboldalunkon keresztül pedig 0-24 óráig írhat nekünk:  https://ormosintezet.hu/kapcsolat/elojegyzes_visszahivas_kerese/

Néhány szolgáltatás időpontjának lefoglalásához „FOGLALÓ” megfizetése szükséges.
 
A foglaló felhasználása: a szolgáltatás igénybevétele esetén a foglaló értékével csökkentett ár fizetendő a pénztárban.
 
A foglalót visszafizetjük (készpénzben vagy átutalással):

  • ha a lefoglalózott szűrést/műtétet/vizsgálatot/kezelést az orvos nem engedélyezi
  • ha a páciens az előjegyzett időpont előtt a lenti szabályok szerinti határidőig mondja le az időpontot:

      Gasztroszkópia, Kolonoszkópia  6 munkanappal előtte
      Egyéb szűrés/műtét/vizsgálat/kezelés    3 munkanappal előtte.
 
A foglaló elvész: az időben le nem mondott szűrésre/műtétre/vizsgálatra/kezelésre befizetett foglaló elvész. Kivétel orvosi, stb. igazolás bemutatásakor (vis maior).


Mennyi idővel előre érdemes időpontot foglalni?

Javasoljuk, hogy 1-2 héttel előre legyen kedves felvenni velünk a kapcsolatot. Illetékes kollégánk részletes tájékoztatást fog nyújtani a szabad időpontokról.

 
Teljes kivizsgálásra van-e lehetőség?
 
Konkrét panasszal kapcsolatban kizárólag valamely szakorvosi vizsgálatra tudjuk előjegyezni pácienseinket. A szakorvosi vizsgálat alapján szakorvosunk javasolhat további vizsgálatokat.
 
Amennyiben több panasza is van, illetékes kollégánk segít a megfelelő vizsgálatok megtalálásában és összehangolásában.
 
Be lehet-e feküdni a  vizsgálatok és kezelések időtartamára?
 
Nem. Intézetünkben kizárólag járóbeteg-szakellátást biztosítunk pácienseinknek.
 
Hol lehet parkolni az Intézet közelében?
 
Intézetünk bejárata előtt, valamint a környező utcákban ingyenes a parkolás. Kérjük, vegye figyelembe a KRESZ előírásait, illetve a jelzőtáblákat.
 
Gyermekeket is ellátnak-e?
 
A 18 év alatti páciensek vizsgálatáról legyenek kedvesek az adott szakrendeléshez kapcsolódóan, a gyermek életkorának megadásával érdeklődni

Kaphatok-e idegen nyelvű leletet?
 
Tájékoztatjuk kedves pácienseinket, hogy orvosi leletet csak magyar nyelven áll módunkban kiállítani.
 
Amennyiben idegen nyelvű  fordítás szükséges, kérjük, szíveskedjen hivatalos fordítóirodát igénybe venni.
 

Hol találom a betegjogi képviselő elérhetőségét?

Az IJSZ Betegjogi oldalán részletes tájékoztató:

https://www.ijsz.hu/kepviselok1.html